15 November 2012

'09 မွတ္တမ္း

ဒီဇင္ဘာလေဆာင္းရာသီရဲ့ အေအးဒဏ္နဲ့ ရင္ထဲက အပူေတြကေတာ့ ဆန့္က်င္ဘက္ျကီးျဖစ္ေနေလရဲ့။ ေက်ာင္းတက္ဖုိ့အေရး အဆင္မေျပမႈေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာကုိရင္ဆုိင္ျပီးမွ ေက်ာင္းခရီးစဥ္ကုိစတင္ရပါေတာ့တယ္။ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ေလ်ာက္လြာကုိ သတ္မွတ္ေဖာင္ပိတ္ရက္ထက္ တရက္ေစာျပီးတင္ခဲ့ရသလုိ ၀င္ခြင့္ရေျကာင္းကုိလဲ ေက်ာက္းတက္ဖုိ့ တစ္ပါတ္အလုိမွသိခဲ့ရျပန္ေတာ့ အေလာနုိင္တကာ့အေလာဆုံးနည္းမ်ားနဲ့ ေက်ာင္းကုိအေရာက္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဒီျကားထဲ လုပ္ထားတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ လႊဲေျပာင္းေပးဖုိ့ကုိလည္းအေမာတေကာ လုပ္ရျပန္ေသးတယ္။ ခရီးသြားေထာက္ခံစာ၊ ဘာညာအတြက္လဲ အေျပးအလႊားေျပးေတာင္းရေသးတယ္။ ဒီဇင္ဘာေနာက္ဆုံးပါတ္မွ ေက်ာင္းကုိ ညျကီးမင္းျကီးမွ ေရာက္ခဲံရျပန္တယ္။ ကုိယ္မသိတဲ့ေနရာေဒသမွာ ကားဂိတ္ကေန ေက်ာင္းကုိလာဖုိ့အေရးကုိ ေက်ာင္းကစီနီယာျကီးကုိ လွမ္းဖုန္းဆက္ျပီးလာေခၚခုိင္းရေသးတယ္။ ခင္မ်ာလည္း ကားဂိတ္ကုိ ေျပာထားတဲ့ ကားေရာက္ခ်ိန္နဲ့အမွီ လာျကဳိေပးရွာတယ္။ စီနီယာျကီးကုိေတြ့မွ ရင္ထဲကေလပူျကီး မႈတ္ထုတ္နုိင္ေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းတက္ဖုိ့အေရး အားျကဳိးမာန္တက္ ကူညီေပးရွာတဲ့ အကုိေတာ္ကုိလဲ လွမ္းျပီးေက်းဇူးတင္လုိက္မိေသးတယ္။ ေက်ာင္းကုိေရာက္ေတာ့ ည ၉ နာရီခဲြေလာက္ရွိျပီထင္တယ္။ေက်ာင္းမွာ လူေတြက ေတာ္ေတာ္စုံေနျပီ။ အားလုံးကလည္း ၀မ္းသာအားရ လွမ္းမိတ္ဆက္ျကေတာ့ ေရာက္ေရာက္ ခ်င္းနဲနဲ သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္သြားမိတယ္။

ေနာက္တရက္မနက္မွာ ေက်ာင္းသူေလးတေယာက္က မနက္စာသြားစားဖုိ့လာေခၚပါတယ္။ သူမက ကုိယ့္ကုိ  ဗမာလုိဘဲ ေျပာပါတယ္။ ကုိယ္လဲ ျပဳံးျပဳံးဘဲ သူ့ေနာက္ကုိ လုိက္သြားမိပါတယ္။ ထမင္းစားခန္းထဲေရာက္ေတာ့ အားလုံးနိးပါးေရာက္ေနျကတယ္။ အားလုံးကလဲ ရင္းရင္းနွီးႏွီးနႈတ္ဆက္ျကတယ္။ ကုိယ့္နဲ့ တနယ္ထဲကေလ်ာက္လႊာတင္တဲ့ကေလးမေလးက ကုိယ့္ကုိ လာႏႈတ္ဆက္ေတာ့ သူ့ကုိဖက္လွဲတကင္းနဲ့ ရင္းရင္းနွီးႏွီးျပန္နႈတ္ရင္း စကားေျပာျကရင္း အားလုံးက တအံ့တျသျဖစ္ျကပါတယ္။ သူတုိ့ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကုိယ့္ကုိ ရွမ္းလုိ့ ထင္ထားပုံမရဘဲ ကုိယ့္ကုိေရွ့မွာထားျပီး ေျပာေနျကတာကုိး။ ကုိယ္လဲ ရွမ္း၁၀၀% ပါလုိ့ေျပာေတာ့ အားလုံးကလဲ တေသာေသာရယ္ျကပါတယ္။ေက်ာင္းကုိစစေရာက္တဲ့ ပထမဆုံးတရက္ကေတာ့ သက္ေတာင့္သက္သာနဲ့ ေပ်ာ္ရြင္ဖြယ္ ကုန္ဆုံးသြားေလရဲ့။

 Orientation လုပ္တဲ့ေန႔ကေတာ့ စိတ္လႈပ္ရွားစရာအေကာင္းဆုံးေန့ထဲက တေန့ပါဘဲ။ အဲဒီမွာ အင္မတန္သြက္လက္ျပီး ထက္ျမက္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းနွစ္ေယာက္ကုိ ရခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ့၂ေယာက္ဟာ ကုိယ့္ထက္ အေတာ္ငယ္ျကပါတယ္။ အုပ္စုအလုိက္ ေက်ာင္းနဲ့ပက္သက္တဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကုိ စုေဆာင္းရတဲ့ ျပဳိင္ပြဲေလးတခုလုပ္ျပီးေက်ာင္းသားေတြကုိ ၃ေယာက္တအုပ္စုနဲ့ ျပဳိင္ေစပါတယ္။  ျပဳိင္ပြဲအခ်ိန္က၂၀ မိနစ္။ အုပ္စုခြဲျပီးျပီးခ်င္း က်ားေလး၊ ဂ်င္းဂ်ားနဲ့ ကုိယ္ရယ္ ၃ေယာက္သား  ၂ မိနစ္ေလာက္ ေယာင္ခ်ာခ်ာနဲ့ ဘယ္က စလုိ့ စရမွန္းမသိဘဲျဖစ္ေနျကတယ္။ ေနာက္မွ ျပဳိင္ပြဲကေပးလုိက္တဲ့စာရြက္ကုိျကည့္ျပီး  တာ၀န္ခြဲျပီး လုိအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ လုိက္စုဖုိ့ေျပာျပီး ၃ေယာက္သား အေျပးအလႊား သူမ်ားနဲ့အလုအယက္ လုိအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ စုျကပါတယ္။ ၄ မိနစ္ေလာက္မွာ ၃ေယာက္သား ကုိယ္ရလာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ ေနရာအလုိက္ျပန္စီရင္း ေနာက္ဆုံးတခ်က္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္နဲ့ပက္သက္ျပီးအခ်က္အလက္မ်ားကုိ ေဖာ္ျပခုိင္းတဲ့ ေနရမွေတာ့ ပန္းခ်ီဆြဲေတာ္တဲ့ က်ားေလးက ပုံဆြဲဖုိ့ အျကံထုတ္ေနရင္း ကုိယ္လဲ ေက်ာင္းရဲ့ အေနအထားကုိ စိတ္မွန္းပုံဆြဲျကည့္၇င္း ေဘးပတ္၀န္းက်င္က အင္ေဖာ္ေမးရွင္းေတြကုိေတာ့ ဂ်င္းဂ်ားက ေက်ာင္းတာ၀န္ခံဆီအေျပးအလႊားသြားေမးရပါတယ္။ ကုိယ္နဲ့ က်ားေလးက ေက်ာင္းကုိ ပုံနဲ့ေဖာ္ျပမလား၊ စာနဲ့ေဖာ္ျပမလားဆုိျပီး ၂ေယာက္သားေခါင္းခ်င္းဆုိင္ အျကံထုတ္ရင္းပုံဆြဲဖုိ့ ဆုံးျဖတ္လုိက္ျကတယ္။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွာေတာ့ တျခားအုပ္စုက သူငယ္ခ်င္းေတြ အေျပးအလႊားနဲ့ လုိအ္ပ္ခ်က္ေတြကိုလုိက္စုေဆာင္းေနျကတုန္း။ ကုိယ္က စိတ္ကူးထဲက ပုံကုိ က်ားေလးကုိေျပာျပေတာ့ က်ားေလးလည္း ခ်က္ခ်င္းသေဘာေပါက္တယ္။ က်ားေလးဆြဲလုိက္တဲ့ ပုံဟာ ေတာ္ေတာ္အသက္၀င္တဲ့ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်င္းဂ်ားမေလးလည္း ေက်ာင္းအင္ေဖာ္ေမးရွင္းနဲ့ ျပန္အလာ ကုိယ္ေတြလည္းပုံဆြဲအျပီး တခါတည္း အမွတ္ေပးဒုိင္ဆီကုိ ေျပးျကတယ္။ သူမ်ားေတြလဲ အဲမွာစုပုံေရာက္ေနပါျပီ။ ကုိယ္ေတြက တုိးမေပါက္နုိင္သလုိျဖစ္ေနတဲ့ခန အုပ္စုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေစာေစာေတာ့ ေရာက္၏၊ အခ်က္အလက္ မျပည့္စုံတာနဲ့၊ ေမးခြန္းနဲ့ အေျဖနဲ့ မကုိက္တာနဲ့ ဒုိင္နားမွာ လူေတြပါးသြားတဲ့ခန ဂ်င္းဂ်ားက ဒုိင္ဆီကုိ သူမရဲ့စ ာရြက္ေလးကုိ လွမ္းေပးလုိက္ပါတယ္။ ဒုိင္က စာရြက္ကုိ ၂ခ်က္အျပန္အလွန္ျကည့္ျပီး ေမးခြန္းမ်ားနဲ့ အေျဖအတြက္အမွတ္ေပးျပီး ပုံကုိေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာျကည့္ျပီး အမွတ္ေပးပါတယ္။ ေက်ာင္းနဲ့ပက္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ စုေဆာင္းတဲ့ေနရာမွာ အုပ္စုေတြကရတဲ့အမွတ္ေတြက သိပ္မကြာျကပါဘူး။ အားလုံးကလဲ ေက်ာင္းကုိ သိပ္အစိမ္းျကီးျဖစ္ေနျကတာမွမဟုတ္တာ။ အေ၀းကလာတဲ့ ကုိယ္ေတြေလာက္ဘဲ အစိမ္းသက္သက္ျဖစ္ေနတာ။ မျကာခင္မွာ ျပဳိင္ပြဲအခ်ိန္ျပည့္ျပီျဖစ္ေျကာင္း ဒုိင္က ေျကျငာအျပီးမွာေတာ့ ေက်ာင္းသား/သူအားလုံး ေဟာခန္းထဲကုိ ျပန္ေရာက္လာျကပါတယ္။ ကုိယ္ရတဲ့ အမွတ္ကုိ ေအာ္ေျပာျကေတာ့ ဂ်င္းဂ်ားက ကုိယ္တုိ့အုပ္စု၇ဲ့အမွတ္ကုိ ေအာ္လုိ္က္ပါတယ္။ ၂၄ မွတ္။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ မိမိတုိ့ရမွတ္ကုိ အျမင့္ဆုံးအမွတ္အျဖစ္ ဒုိင္က ေျကျငာပါတယ္။ အဲမွာ လူတုိင္းက ေအာ္..ဟယ္..ဟာ နဲ့ ေအာ္ျကပါတယ္။  Oxford Dictionary အေသးေလးေတြ ဆုအျဖစ္ရျကပါတယ္။ ရတဲ့ ဆုကေလးက ဘာမွမဟုတ္ေပမဲ့ အားလုံးရဲ့မ်က္လုံးေလးေတြက အဓိပါယ္ေလးေတြနဲ့ လင္းလက္ေနျကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစျပီး ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာ တခုခုအတြက္ ျကုိတင္ျပင္ဆင္ရေတာ့မယ္ဆုိတာ သိေနခဲ့တယ္။

စာသင္နွစ္ပထမ ၃လပါတ္မွာ ကုိယ့္အေျခအေနေလးကေတာ့ သနားစဖြယ္သတၱ၀ါေလးပါဘဲ။ စာနဲ့ကင္းကြာေနတာ ၄ နွစ္ေလာက္ရွိျပီျဖစ္တဲ့ ကုိယ့္ဦးေနွာက္၇ဲ့ ေနွးေကြးမႈ၊ စာသင္ပုံသင္နည္းေတြကုိအကဲမခတ္တတ္ေသးတဲ့အခ်ိန္၊ နွစ္ျကာရွာေအာင္ စုစည္းထားတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈ နဲ့ အားျပင္းတဲ့ ယွဥ္ ျပုိင္မႈေတြျကား ဘာသာရပ္အလုိက္ရမွတ္ေတြကကေတာ့ ကုိယ့္အေနအထားနဲ့ဆုိ သူငယ္တန္းျပန္ဆင္းရမလုိလုိ နဲ့ အေတာ္ဘဲ စိတ္ဓါတ္က်ေနျပီ။ ပထမ လပါတ္ ျပီးသြားေတာ့ စိတ္ကုိေလ်ာ့ခ်လုိက္တယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလဲ ျပန္ျပီးသုံးသပ္ျကည့္လုိက္မိတယ္။ ငါဘာေတြျဖစ္ေနလုိ့ ဒီလုိျဖစ္ေနရတာလဲလုိ့ ျပန္ေတြးတယ္။ ကုိယ့္ရဲ့ ရႈပ္ယွက္ခတ္ေနတဲ့ စိတ္ကုိ သြားေတြ့လုိက္တယ္။ ကုိယ့္အာရုံေတြထဲမွာ မိသားစု၊ေမာင္နွမ၊ ေဆြမ်ဳးိ၊ ဘာညာသကာရေတြက ေနရာအျပည့္ယူထားတာကုိး။ ကုိယ့္စိတ္ေတြအရမ္းကုိ တင္းထားတဲ့ကုိ့အျဖစ္ကုိ သိလုိက္ရျပီးတဲ့ေနာက္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ့ စကားေျပာတာ၊ သီခ်င္းနားေထာင္တာ၊ စာျကည့္တုိက္က စာအုပ္ေတြကုိ ဖတ္တာေတြကုိဘဲ အဓိကလုပ္ျဖစ္တယ္။ စာကုိ နာရီပုိင္းေလာက္ဘဲ လုပ္လုိက္တယ္။ ဒုိင္ယာရီမွာ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းေတြေရးလုိက္တဲ့အတြက္လည္း စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေလ်ာ့က်လာသလုိ အပုိေတြးတတ္တဲ့အက်င့္ေတြလည္း နဲလာတယ္။ ကုိယ့္အက်င့္ကုိက အင္မတန္အေတြးမ်ားတတ္တယ္။ သူမ်ားေျပာတဲ့စကားေတြကုိ အရမ္းအေလးအနက္ထားေတြးတတ္တဲ့ရလာဒ္ကေတာ့ တခါတေလ အရမ္းစိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္ေစတယ္။ အဲဒိအက်င့္ေတြကုိ ျပန္ျပင္ဖုိ့ ကုိယ့္ကုိ ျပန္သတိေပးရင္း ဒုတိယလပါတ္ကေတာ့ ကုန္ဆုံးသြားျပန္ေလရဲ့။ တတိယလပါတ္ကေတာ့ အေတာ့္ကုိ သက္ေတာင့္သက္သာနဲ့ စာလုိက္နုိင္သြားပါရဲ့။ အဓိကကေတာ့ သပြတ္အူလုိ ရႈပ္ေထြးေနတဲ့ စိတ္ကေလးကုိ သန္႔စင္ျပီးတည္ျငိမ္ေအာင္ အခ်ိန္ေလးတခု ရယူလုိက္တဲ့ အေျခအေနပါဘဲ။ လုိခ်င္ျဖစ္ခ်င္ေနတာေတြကုိလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ကန့္သတ္ေလ်ာ့ခ်လာနုိင္ပါတယ္။  စိတ္ေတြျကည္လင္လာတာနဲ့ဘဲ လူလဲတက္ျကါလန္းဆန္းလာပါတယ္။

ဒုတိယ ၃ လပါတ္စတင္တဲ့အခ်ိန္မွာ အရာအားလုံးဟာ သူ့ေနရာနဲ့သူ့အေနအထားအလုိက္ အမွန္အကန္ေနရာရသြားပါျပီ။ ေက်ာင္းသူ/သားေတြကေတာ့ အားမာန္အျပည့္နဲ့ ျကဳိးစားေနျကေလရဲ့။ စာေတြ ေျဖရေတာ့မယ္ဆုိရင္ အားလုံးက တိတ္ဆိတ္ျပီး ကုိယ့္အလုပ္နဲ့ကုိယ္စာနဲ့ ရႈပ္ေနျကတယ္။ ကုိယ္လဲကုိယ့္အလုပ္နဲ့ ကုိယ့္ဇယားနဲ့ရႈပ္ပါတယ္။ ကုိယ့္အလုပ္ကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိနားလည္ေအာင္ ျပန္လုပ္ေန၇တဲ့ အေနအထား၊ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ျပန္ေလ့လာတဲ့အေနအထား၊ လူေတြနဲ့ ဘယ္လုိေပါင္းသင္းေနထုိင္ျပီး ဘယ္လုိစည္းနဲ့သြားရမလဲဆုိတဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းဇယားျကီးကုိ စူးစူးစုိက္စုိက္လုပ္ေနမိတယ္။ ၂၄ နွစ္နီးပါး ျဖတ္သန္းလာတဲ့ကာလတေလ်ာက္ ဘာေတြလုပ္မိလုိ့ ဘာေတြျဖစ္ရတယ္ဆုိတာကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ရင္း အိပ္ခ်ိန္ စားခ်ိန္ေတြကုိသာ အဓိက ဂရုစုိက္ေနမိပါတယ္။ အခုဆုိရင္ ကုိယ့္ဘာသာရပ္ရမွတ္ေတြကုိ ေက်နပ္တတ္ျပီ။ အေကာင္းဆုံးကုိလုပ္ခဲ့ရင္ အေကာင္းဆုံးရလဒ္ထြက္လာမယ္။ နဲနဲျကဳိးစား၇င္ နဲနဲျပန္ရမယ္ဆုိတာကုိလည္း သတိထားမိလာတတ္လာျပီ။ အေကာင္းဆုံးအတြက္ ေမ်ာ္လင့္ထားသလုိ အဆုိးဆုံးအတြက္လည္း ျပင္ဆင္ထားတတ္ျပီ။ ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္ေတြအတြက္လဲ အျပဳံးမပ်က္ပါဘဲ။ေက်ာင္းသားေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကုိယ့္ကုိေမးျကပါတယ္။ စာကုိဘယ္လုိက်က္မွတ္ပါသလဲ၊ ဘယ္လုိအခ်ိန္ဇယားနဲ့ စာလုပ္ပါသလဲတဲ့။ စာကုိဘယ္လုိမွ မက်က္မွတ္ပါဘူး..ငယ္ငယ္ကသင္ခဲ့ျပီးသားအေျကာင္းအရာေတြကုိ ျပန္ေလ့လာတာပါ။ စာလုပ္ခ်ိန္အတြက္ သတ္မွတ္အခ်ိန္ဇယားမရွိပါဘူး။ စာသင္ခန္းမွာသင္တာေတြကုိ ေသခ်ာဂရုစုိက္နားေထာင္ပါတယ္။ စာလုပ္ခ်င္တဲ့တဲ့အခ်ိန္မွာ လုပ္စရာရွိတာကုိ အကုန္လုပ္ပါတယ္လုိ့ဘဲ ျပန္ေျဖမိပါတယ္။ ဒါကလည္း ဆယ္တန္းေျဖတုန္းက ရခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာထင္ပါ၇ဲ့။ အဲဒီတုန္းကဆုိရင္ စာသင္ခန္းမွာ ဂရုစိုက္တာ နဲခဲ့ပါတယ္။အဲေျကာင့္ ရလာဒ္ကလည္း ထင္သေလာက္မေပါက္ခဲ့ဘူး။
ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ အေတြ့အျကဳံေတြက မေျပာပေလာက္ေပမဲ့ စိတ္ဓါတ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးမွာေတာ့ ကုိယ့္အတြက္ အမ်ားျကီးအေထာက္အကူျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လပုိင္းအတြင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရင္း သူငယ္ခ်င္းေတြကုိလည္း နွစ္သိမ့္ေပးလာနုိင္ခဲ့ပါတယ္။ တခ်ဳိ့က ေက်ာင္းစာအတြက္ အရမ္းကုိ စိတ္ဖိစီးမႈ ျဖစ္ျကသလုိ တခ်ဳိ့လဲ လူမႈေရးမွာ အရမ္းကုိ စိတ္ဖိစီးျကပါတယ္။ အားလုံးကုိမဟုတ္ရင္ေတာင္ လက္လွမ္းမီရာကုိ လက္တြဲေဖးမနုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္းျကားကူညီေဖးမမႈေလးေတြက ေနြးေထြးတဲ့ဆက္ဆံေရးကုိ ေပၚေပါက္ေစခဲ့သည္။

ဒီအေတာအတြင္းမွာ အရာအားလုံးဟာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြေနျပီလားဆုိလဲ မဟုတ္ခဲ့ျပန္ပါဘူး။ လူအမ်ားနဲ့ ေနရတဲ့ကိစၥဆုိတာ လြယ္တာေတာ့မဟုတ္ဘူးေလ။ ကုိယ့္ကုိ နွစ္သက္တဲ့လူရွိသလုိ မနွစ္သက္တာေတြလည္း တပုံတပင္ျကီး။ အဲတာေတြကုိ လ်စ္လ်ဴရႈလုိ့ ကုိယ္တထီးတည္းလည္းေနလုိ့မရသလုိ လူေတြနဲ့ လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္၊ စည္းကုိက္၀ါးကုိက္ျဖစ္ေအာင္လဲ ျကဳိးစားလုိက္ေနရေသးတယ္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ အခုေတာ့ ကုိယ္ဟာ အားလုံးကုိ စည္းကုိက္၀ါးကုိက္ေအာင္ ေနတတ္သြားျပီ။ အရင္က အေျကာင္းမသိလုိ့ ခပ္နွိမ္နွိမ္လုပ္ခ်င္သူေတြလည္း အခ်ဳိးေတြေျပာင္းဆက္ဆံလာသလုိ ၊ သနားစရာ သတၱ၀ါလုိ ျကည့္တတ္တဲ့ မ်က္၀န္းေတြထဲမွာလဲ ယုံျကည္မႈေတြရွိလာေခ်ျပီဘဲ။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ အရင္က ကုိယ့္အေျကာင္းသူမသိ၊ သူ့အေျကာင္းကုိယ္မသိ အထင္အျမင္ေလးနဲ့ ဆုံးျဖတ္သုံးသပ္ျပီး ဆက္ဆံတတ္တာလဲ လူငယ္ပီပီ လုပ္မိတတ္ျကတာလည္း အရင္တုန္းက မိမိအပါအ၀င္ေပမုိ့လား။ ျဖစ္သမ််အေျကာင္း သင္ပုန္းေခ်လုိ့ ေျပလည္စုိ့ေပါ့ေလ။ ဒီလုိစိတ္ေလးထားတတ္ေတာ့လဲ ေနရအဆင္ေျပလွပါတယ္။  ကုိယ့္ဟာ ၁၀ နွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ဘုကန္႔လန္႔၊ လူ႔ဂြစာျကီးျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာကုိပါ သတိျပဳမိရင္း ျပဳံးမိပါေသးတယ္။
ဒုတိယလပါတ္စာသင္ရက္အတြင္း အျဖစ္အပ်က္ေလးတခုကုိ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနတုန္းပါ။ အတန္းထဲမွာ အုပ္စုလုိက္ ဂိမ္းကစားျကတယ္။  ေက်ာက္သင္ပုန္းမွာ ကုိယ့္ေျဖရမဲ့ စာကုုိ ေျပးျပီး ေရးရပါတယ္။ ကုိယ္က အေျပးမသန္တာကုိ တဖက္အသင္းက သူငယ္ခ်င္းကလည္း အသိမုိ့ သူ႔ခမ်ာ ေျပး၇မွာလည္း ကုိယ့္ကုိအားနာ၊ ကုိယ့္ကုိ ေရွ့ ၃ လွမ္းမွာ သြားေနခုိင္းေပမဲ့ ကုိယ္ကလဲ မေနတာမုိ့ သူ႔ခမ်ာ အခက္ျကဳံရပါတယ္။ ကုိယ္ကလဲ ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ့ သူ့ကုိ ျပဳိင္ပြဲစည္းမ်ဥ္းအတုိင္းတာ စိတ္ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ့ ျပဳိင္ဖုိ့ေျပာေတာ့ သူက အူေျကာင္ေျကာင္နဲ့ ေခါင္းညိတ္ျပပါတယ္။ အားလုံးကလည္း ျပုံးတံု႔တုံ႔နဲ့ ဘယ္လုိ ျပဳိင္ျကမလဲေပါ့ေလ။ ဆရာက ၁ ၂ ၃ဆုိျပီေအာ္ေတာ့ ကုိယ္လဲမေျပးသလုိ သူလဲ မေျပးပါဘဲ ေက်ာက္သင္ပုန္းကုိ ျပဳိင္တူေရာက္သြားျပီး ကုိယ္ဆီေရးရမဲ့စာကုိ တျပဳိင္တည္း ေရးခ်လုိက္ျကပါတယ္။ တျပုိင္တည္း ျပီးျကသလုိ အမွတ္က တူေနတာကုိ သူမကလဲ ျပဳံးတုံ႔တုံ႔ ကုိယ္လဲ ျပဳံးစိစိနဲ့ သူမရဲ့ ျပဳိင္ပြဲ၀င္စိတ္ဓါတ္ေလးကုိ ေလးစားမိသြားတယ္။

ေနာက္ဆုံး ၃လပါတ္မွာေတာ့ စာသင္ခ်ိန္နဲလာသလုိ အုပ္စုလုိက္ ကြင္းဆင္းေလ့လာမႈေတြက မ်ားပါတယ္။ အသင္းလုိက္ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ့ ကင္းကြာေနတာ အခ်ိန္ေတာ္ျကာျပီျဖစ္တဲ့ကုိယ္ဟာ အင္မတန္တက္ျကြေနျပန္ပါတယ္။ေနာက္ဆုံးလပါတ္မွာ ကစားတဲ့ ဂိမ္းေလးတခုကုိလဲ ရင္ထဲသတိရမိေနတုန္းပါဘဲ။ ဂိမ္းက တားထားတဲ့စည္း၂ဖက္ကုိ လြတ္ေအာင္ခုန္ေက်ာ္ရတဲ့ကစားနည္းျဖစ္ပါတယ္။ တဖက္ကုိ ၁၅ ေယာက္၊ ေအအုပ္စု နဲ့ ဘီအုပ္စု နွစ္အုပ္စု ျပဳိင္ျကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာမွ ကုိယ့္ဆီကုိ ေဘာလုံးေလးက်ရင္ စည္းကုိခုန္ေက်ာ္နုိင္ဖုိ့သာျပင္ေပေရာ.။ ကုိယ္က ေအ အသင္းထဲက ၊ ကုိယ့္ဖက္ကအသင္းသားေတြလဲ ကုိယ့္ဆီကုိ ေဘာလုံးမေရာက္နုိင္ေအာင္ ၀ုိင္းကာေပမဲ့ တဖက္ကလည္းကုိယ့္ကုိဘဲပစ္မွတ္ထားျပီးေဘာလုံးေလးကုိ သဲသဲမဲမဲပစ္ေပးျကေလ၇ဲ့။ ေနာက္ဆုံး  အားလုံးတားထားတဲ့ျကားကေနေဘာလုံးေလးက ကုိယ့္ဆိကုိ ဆုိက္ဆုိက္ျမဳိက္ျမုိက္ေရာက္လုိ့လာပါေတာ့တယ္။ ခုန္ဆုိေတာ့လည္း ခုန္ရတာေပါ့ေလ။ စည္း၂ခုက ေတာ္ေတာ္ကြာပါတယ္ ။ ေျခတဖက္တည္းနဲ့ စည္းေက်ာ္ရမွာျဖစ္တယ္။ အားလုံးရင္တမမ နဲ့ ကုိယ့္ကုိျကည့္ေနျကတယ္။ စည္းကေန ႏွစ္လွမ္းအကြာမွာ ရပ္ျပီး ခုန္ေက်ာ္ဖုိ့ျပင္လုိက္ပါတယ္။ အားလုံးတိတ္ဆိတ္ေနျကတယ္။ ေျခတဖက္ေထာက္ျပီး ဟုိဖက္ကုိ  ခုန္ေက်ာ္ အျပီး အားလုံးက လက္ခုပ္တီးျသဘာေပးျကတယ္။ ကုိယ့္အေျခအေနေျကာင့္ ကုိယ့္ကုိ သူတုိ့က လႈပ္လႈပ္ရွားရွားအားကစားမွာ ၀င္မျပုိင္ေစခ်င္ျကပါ။ ဒါဟာ အခ်င္းခ်င္းျကားမွာထားတဲ့စာနာမႈနဲ့ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ေျကာင္းကုိ သိရွိနားလည္းခံစားမိပါတယ္။  ဒီေက်ာင္းခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ေတြေတာ္ေတာ္ျကာ ေပ်ာက္ဆုံးေနတဲ့ စိတ္ခြန္အားေတြကုိ ျပန္လည္စုစည္းနုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ပင္ပန္းေနတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း အနားယူခ်ိန္ရလုိက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားျဖစ္ရတာ တခါတေလမွာ စာသင္ခန္းစာကုိအဓိက ေလ့လာလုိက္စားယုံမကဘဲ စာထဲမွာ မသင္လုိက္ရတဲ့ ဘ၀အတြက္ သင္ခန္းစာမ်ားကုိ ေလ့လာလုိက္စားျက၇တယ္ဆုိတဲ့ သင္ခန္းစာေကာင္းတခုကုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္းေလး နားလည္မွတ္သားခဲ့ရပါတယ္။

ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္တုန္းက ေရွ့ကုိဘဲအာရုံစုိက္သြားပါတယ္။ ဘာဘာညာညာေတြးတတ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ စိတ္ဓါတ္ေတြက ဟုိးေအာက္ဆုံးထိ က်ဖူးတယ္။ အဲမွာ စာအုပ္ေလးတအုပ္သြားဖတ္မိတယ္။ "မုိးစြန္တမြတ္" ဆုိတဲ့ ဘာသာျပန္၀တၳဳေလး။ စာေရးဆရာေတာ့ ေမ့ျပီ။ ၀တၳဳေလးကေတာ့ ဆြစ္ဇာလန္က ရူဒီမတ္ေတာင္ကုိ တက္ဖုိ့ျကဳိးစားေနတဲ့ လူငယ္ေလးတေယာက္အေျကာင္းပါ။ အဲကေန က်ေနတဲ့ စိတ္ေလးကုိ ယက္ကန္ယကန္ကန္နဲ့ ျပန္ဆြဲတင္ရင္း ေရွ႔တူရႈကုိဘဲ လုပ္သြားပါတယ္။ မိမိကုိယ္ကုိယ္ကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ခ်ိန္မရွိခဲ့သလုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ရမွန္းမသိတဲ့ ကုိယ္ဟာ ေက်ာင္းခ်ိန္မွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ခ်ိန္အျပည့္အ၀ရလုိက္တယ္။ အရင္ကဆုိ ကုိယ့္ဆီကုိ တုတ္နဲ့၀င္လာရင္ ဓါးနဲ့ေတာင္တုန္႔ျပန္ခ်င္တဲ့ ကုိယ္ဟာ အျပဳံးနဲ့ တိတ္ဆိတ္မႈကုိ ျပန္လည္အသုံးျပဳလာခဲ့တယ္။  ကုိယ့္ကုိ မဟုတ္တာေျပာရင္ေတာင္မွ ခပ္ျပဳံးျပဳံးဘဲ တုန့္ျပန္တတ္လာတယ္။ အဲလုိ ေနလုိက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေအးခ်မ္းသြားပါတယ္။ တဘက္က ေျပာတဲ့လူလဲ ေျပာရင္းျကာလာေတာ့ ပါးေညာင္းျပီး ပါးစပ္ပိတ္သြားတယ္။ အမွန္တရားဆုိတာ ဘယ္အရာကုိမွ မေျကာက္တတ္ဘူးေလ။ ေျပာစရာရွိတာ၊ လုပ္စရာရွိတာေတာ့ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာတတ္ လုပ္တတ္တုန္းပါဘဲ။  ေက်ာင္းျပီးလုိ့ စိတ္ခြန္းအားေတြလည္းျပန္လည္ ျပည့္၀လာပါျပီ။ အနာဂတ္ခရီးလမ္းကုိ သတိနဲ႔ ေျဖးေျဖးမွန္မွန္လွမ္းနုိင္ဖုိ့၊ ကုိယ္ဘာျဖစ္ခ်င္တယ္ဆုိတာထက္ ကုိယ္ဘာျဖစ္ေနတာလဲ၊ ဘာလုိေနတာလဲဆုိတာကုိ အရင္ေတြးျပီးမွ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တတ္ဖုိ႔  ဒီေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာ သုံးသပ္ခဲ့ပါျပီ။ ဘ၀မွာ ေနတတ္ေတာ့ ေက်နပ္စရာေတြနဲ့ ျပည့္နွက္ေနျပန္ပါေတာ့တယ္။

၂၀၀၉ က သူငယ္ခ်င္းေတြအားလုံးကုိ သတိရမိပါတယ္။ အားလုံးဘဲ ကုိယ့္ဆႏၵရွိတဲ့အတုိင္း ဘ၀ခရီးလမ္းကုိ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ခရီးဆက္နုိင္ျကပေစလုိ့ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။

No comments: